Omlouváme se, ale stránka Gymnázia bez JavaScriptu nefunguje správně. Prosím zapněte si JavaScript k načtení webu.

Aktuality

Rozhodnutí ředitele školy o nabídce povinných a nepovinných zkoušek pro maturitní zkoušku ve školním roce 2024/2025

Maturitní zkouška se uskuteční v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů a vyhláškou č. 177/2009 Sb. o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů. 

Maturitní zkoušky ve školním roce 2024/2025 proběhnou podle následujícího modelu. 

SPOLEČNÁ ČÁST  PROFILOVÁ ČÁST 
2 povinné zkoušky:  

Český jazyk 

Cizí jazyk nebo matematika 

3 – 4 povinné zkoušky 
až 2 nepovinné zkoušky  až 2 nepovinné zkoušky 

 

Společná část 

Povinné zkoušky: 

  • český jazyk a literatura 
  • cizí jazyk nebo matematika 

 

Povinné zkoušky koná žák z českého jazyka a literatury a cizího jazyka nebo matematiky. Tyto zkoušky jsou realizovány formou didaktického testu. 

Žák se může ve společné části přihlásit až ke dvěma nepovinným zkouškám z nabídky cizí jazyk, matematika a ze zkušebního předmětu matematika rozšiřující. 

 

Profilová část 

Profilová část vychází ze školního vzdělávacího programu. 

Profilová část maturitní zkoušky se skládá se zkoušky z českého jazyka a literatury, a pokud si žák ve společné části maturitní zkoušky zvolil cizí jazyk, pak také ze zkoušky z tohoto cizího jazyka, a z dalších 2 povinných zkoušek, které si žák vybere ze stanovené nabídky předmětů. 

Zkouška z českého jazyka a literatury 

  • Probíhá formou písemné práce a formou ústní zkoušky před zkušební maturitní komisí.
  • Rozsah písemné práce je minimálně 250 slov, celková doba trvání 120 minut zahrnuje i výběr tématu, žák vybírá jedno ze 4 témat. Povolenou pomůckou jsou Pravidla českého pravopisu.
  • Délka přípravy na ústní část je 20 minut, čas zkoušení je maximálně 15 minut.
  • Hodnocení písemné práce činí 40% a hodnocení ústní zkoušky 60% celkového hodnocení zkoušky z českého jazyka a literatury.

Zkouška z cizího jazyka

  • Probíhá formou písemné práce a formou ústní zkoušky před zkušební maturitní komisí.
  • Rozsah písemné práce je 200 až 250 slov, celková doba trvání 90 minut zahrnuje i výběr tématu, žák vybírá jedno ze dvou témat. Povolenou pomůckou je překladový slovník bez gramatické a slohové části. 
  • Hodnocení písemné práce činí 40% a hodnocení ústní zkoušky 60% celkového hodnocení zkoušky z cizího jazyka. 
  • Délka přípravy na ústní část je 20 minut, čas zkoušení je maximálně 15 minut. 
  • Pokud žák v profilové části maturitní zkoušky koná alespoň 4 povinné zkoušky, lze jednu zkoušku profilové části maturitní zkoušky z cizího jazyka nahradit výsledkem úspěšně vykonané standardizované zkoušky z tohoto cizího jazyka doložené jazykovým certifikátem. 
  • Pro zkoušku z anglického jazyka je požadovanou úrovní dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky úroveň B2, pro zkoušku z německého, španělského, ruského jazyka je požadovanou úrovní dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky úroveň B1. 
  • Pokud se zkouška skládá z více částí konaných různou formou, vykoná žák zkoušku úspěšně, pokud úspěšně vykoná všechny části dané zkoušky.

Ostatní profilové zkoušky 

  • Zkouška probíhá formou ústní zkoušky před zkušební maturitní komisí. 
  • Délka přípravy na ústní zkoušku je 15 minut, čas zkoušení je maximálně 15 minut. 
  • Zkoušky budou hodnoceny klasifikační stupnicí 1 až 5. 
  • U profilových zkoušek si žák volí jedno z 20 – 30 témat, každé může být v daný den a v dané komisi losováno jen jednou.

Nabídka povinných i nepovinných zkoušek profilové části: 

  • Základy společenských věd 
  • Dějepis 
  • Geografie a geologie 
  • Matematika 
  • Fyzika 
  • Chemie 
  • Biologie 
  • ITZ 
  • Estetická výchova 

Cizí jazyk si žák volí z nabídky: anglický, francouzský, německý, španělský a ruský. 

Pokud si ve společné části zkoušky zvolil žák cizí jazyk, může si v profilové části zvolit pouze jiný cizí jazyk než ve společné části. 

 

Rožnov pod Radhoštěm 20. září 2024 

 

Mgr. Jaroslav Knesl, MBA 

ředitel školy 

Potravinová sbírka pro obce zasažené povodní

Český červený kříž Zubří pořádá potravinovou sbírku pro obce zaplavené povodní, ke které se přidává i naše škola. Koš, do kterého mohou studenti i zaměstnanci nosit potraviny/drogerii, bude ležet u hlavního vchodu do budovy školy.

Jak se měli na „Adapťáku“ naši nejmladší aneb adaptační kurz třídy 1. A8

Ve středu 4. 9. v 8:15 se třída 1. A8 sešla na autobusovém nádraží, aby mohla autobusem odjet na hotel Čarták. Hned po příjezdu se bohužel nemohli účastníci kurzu ubytovat do pokojů, tak se rozdělili na dvě skupiny. První skupina hrála hru, ve které museli vymýšlet indiánská jména, zatímco druhá skupina měla program jménem TRHLINA. Po dokončení obou programů šli všichni na oběd, měli kuře s rýží. Po obědě se odebrali do svých pokojů a začalo dvouhodinové volno. Po jejich ,,odpočinku“ se obě skupiny prohodily a po svačině se celá třída společně s paní učitelkou Zetkovou a paní učitelkou Hlaváčovou vydala na krátký výlet do lesa, během kterého se rozdělili na sedm skupinek po čtyřech žácích a tvořili mandaly z různých lesních věcí. Poté co mandaly dokončili, vydali se zpět do hotelu, kde je čekala večeře, k večeři byly boloňské špagety. Po večeři vyráběli erby a vymýšleli scénky v týmech, ve kterých předtím tvořili mandaly. Jakmile měli všichni hotovo, odebrali se k táboráku, kde následně scénky předváděli ostatním. Po představování následovalo opékání špekáčků. Večerka byla v 22:00, byl tedy čas jít spát.

Ráno byl budíček v 7:15 a následovala rozcvička. Rozcvička byla hra, ve které byl zajíc a vlk, kteří se navzájem honili. Po rozcvičce následovala snídaně, kterou si mohli vybrat z mini snídaňového rautu. Po snídani celá třída hrála seznamovací hry, např. museli sehnat co nejvíce podpisů od svých spolužáků a mnoho dalších her. Po všem tom hraní si dali oběd (řízek s bramborem). Jakmile všichni dojedli, vzali si věci ze svých pokojů a odebrali se na autobusovou zastávku, kde následujících 15 minut čekali na autobus. Jízda autobusem trvala asi 20 minut, ale než dojeli na autobusové nádraží v Rožnově, spousta lidí už vystoupila po cestě. Na autobusovém nádraží se všichni rozešli, a následující den se opět setkali ve škole.

Míša Čáňová a Amálka Hýblová (1. A8)

Adaptační kurz 1.A a 1.B

Dne 2.-4. září se třídy 1. A a 1. B poprvé setkaly na adaptačním kurzu na horském hotelu Čarták. Vše začalo kolem 8. hodiny srazem na autobusovém nádraží v Rožnově pod Radhoštěm. Jakmile všichni dorazili, vyjelo se směr Dolní Bečva a Hutisko, kde nastoupili další členové výpravy. Odtud už jsme vyrazili přímo na Čarták. Většina účastníků v cíli vystoupila zmatena, jelikož jsme se tam někteří viděli poprvé.

Nejprve jsme se v hotelu ubytovali. Potom následoval oběd, kde jsme se mezitím mohli porozhlédnout kolem sebe a představit se vzájemně svým spolužákům.

Prvním bodem programu byla soutěž, při které jsme museli zhotovit co nejvyšší stavbu ze špaget a bonbonů marshmallow. Poté jsme měli volný program, abychom se mohli se všemi spolužáky blíže poznat. Později za námi dokonce přijel pan ředitel, výchovná poradkyně a paní psycholožka, kteří nám vykládali, jak bude probíhat naše studium a jaká je organizace školy.

Druhý den jsme opět hráli několik společenských her a měli dost možností si se všemi povídat a navázat nová přátelství. Rozhovory a zábava probíhaly mnohem klidněji a uvolněněji, protože jsme se na chatě už trochu poznali.

Třetí den nás čekalo pouze balení a snídaně. Potom jsme vyrazili autobusem směr Rožnov pod Radhoštěm.

Na závěr bych chtěl poděkovat všem pedagogům za dobrou organizaci kurzu, který se skutečně vydařil a budeme na něj určitě rádi vzpomínat.

Samuel Kalous, 1. B

Burza učebnic 16.9.

Burza učebnic se bude konat v pondělí 16.9. od 13:00 v přízemí budovy gymnázia.

Skvělé úspěchy našich studentů na mistrovství světa v psaní na klávesnici

Studenti našeho gymnázia se už řadu let úspěšně účastní mistrovství světa ve zpracování textů. A ani v letošním roce tomu nebylo jinak. V polských Katowicích se začátkem letních prázdnin uskutečnil již 54. kongres Interstena, kde své dovednosti ve zpracování textů změřilo celkem 539 soutěžících z 29 různých zemí napříč čtyřmi kategoriemi. Soutěžilo se hned v sedmi disciplínách – protokolování, wordprocessingu, opisu textu, korektuře textu a třech různých typech diktátu (záznam mluveného slova, audiotranscription a diktát v reálném čase).

Celá česká výprava získala dohromady 41 medailí z 90 udělovaných, a stala se tak nejúspěšnější národní skupinou celého mistrovství. K počtu získaných medailí přispěli také dva naši studenti, Eliška (5. A8) a Šimon (7. A8) Vrzalovi a dva bývalí studenti, Johana Valová (nyní studentka 1. LF UK) a Jonáš Vala (nyní student 3. LF UK).

Šimon, jakožto již zkušený soutěžící, se účastnil mistrovství světa už podruhé. Jeho premiérou však byla juniorská kategorie, ve které byl jedním z nejmladších soutěžících. Přes silnou konkurenci se mu však podařilo vybojovat dvě bronzové medaile, a to za disciplíny wordprocessing a protokolování.

Jeho sestra Eliška, která se mistrovství světa zúčastnila poprvé, získala v kategorii žáků (13–16 let) hned několik medailí. Stříbrnou příčku se jí podařilo vybojovat v disciplíně záznamu mluveného slova a čtyři zlaté medaile brala za disciplíny wordprocessing, protokolování, korektura textu a kombinace všech disciplín.

Johaně Valové, která je čerstvou absolventkou našeho gymnázia, se v kategorii juniorů podařilo obhájit z předešlého mistrovství zlato za protokolování a stříbro za diktát. Dále získala zlatou medaili za korekturu textu, stříbrné medaile v disciplínách audiotranscription, opis textu, diktát v reálném čase a třetí příčku obsadila v kombinaci všech disciplín.

Bývalý student gymnázia, Jonáš Vala, který měřil své síly poprvé v seniorské kategorii, se umístil na třetí příčce v záznamu mluveného slova a tři stříbra získal za opis textu, protokolování a kombinaci disciplín.

Kromě soutěžení byl pro účastníky připraven také doprovodný program, který nabízel možnost zúčastnit se například exkurze do dolu Guido, do Osvětimi, či prohlídky polských Katowic. Po slavnostním vyhlášení výsledků se na závěr kongresu konala Farewell dinner (večeře na rozloučenou), která byla krásným ukončením celého mistrovství. Doufáme, že se za dva roky opět sejdeme na dalším mistrovství světa, které bude hostit buď Velká Británie či Portugalsko.

Mettingen 2025 aneb výměnný pobyt opět tady!

Vážení rodiče, milí žáci!
Možnost zúčastnit se tradičního výměnného pobytu s německým gymnáziem v Mettingenu je opět tady! Pokud byste měli zájem, stále ještě máme několik volných míst. Pobytu se mohou účastnit primárně studenti, kteří se učí německý jazyk.
Zde základní informace:

INFORMACE K VÝMĚNNÉMU POBYTU SE ŽÁKY GYMNÁZIA V METTINGENU

O co jde?

–        jedná se dlouholetou mezinárodní spolupráci Gymnázia v Rožnově pod Radhoštěm s německým gymnáziem v Mettingenu (spolková země Severní Porýní-Vestfálsko)

–        studenti našeho gymnázia stráví společně v průběhu jednoho školního roku jeden týden v Německu a jeden týden v české republice.

Kdy projekt proběhne?

–        7. – 11. dubna 2025 – pobyt německých studentů v ČR

–        2. – 6. června 2025 – pobyt našich studentů v Německu

Jak vypadal program v minulých ročnících?

–        – při pobytu německých studentů u nás shlédli mimo jiné Brno a Punkevní jeskyně, poznali přírodní krásy Beskyd, navštívili jsme Svět techniky a Landek park v Ostravě – program se přizpůsobí danému termínu a možnostem

–        – v Německu se podívali do Drážďan, Brém, Kolína nad Rýnem, nezapomenutelné byly i zážitky z výletů k Severnímu moři  (prohlídka Wattu) a návštěva muzeí.

–        – studenti pracovali ve workshopech a to divadelních, sportovních, tanečních, uměleckých, hudebních a jedna skupina natočila grotesku

–        – po ukončení projektů vznikly fotoknihy, která dokumentují jednotlivé dny a činnosti (k nahlédnutí u vyučujících Nj)

Co Vás čeká?

Program:

–        – ve školních dnech budou studenti společně s německými kamarády pracovat na projektu ve formě workshopů (rozdělení proběhne dle zájmů); výsledné práce budou vystaveny a předvedeny na společné vernisáži

–        – uskutečníme celodenní výlet do Ostravy (organizuje škola), jeden den je tzv. rodinný den, o německého kamaráda u nás se stará hostitelská rodina

–        – v Německu je program obdobný, podnikneme zajímavé výlety

–        – přesný program tohoto ročníku bude upřesněn v září/říjnu 2024

Ubytování a strava:

–        – v Německu budou žáci ubytováni v hostitelské rodině, která zajišťuje i stravu

–        – u nás přeberete funkci hostitelské rodiny vy a vaši rodiče

–        – při pobytu u nás bude možné poobědvat ve školní jídelně (hrazeno z projektu)

Co Vám výměnný pobyt přinese?

–        – studenti si budou moci ověřit a rozšířit své jazykové znalosti nejen v němčině, ale i v angličtině; proto nemusíte být nutně pokročilí němčináři, abyste se s německými studenty domluvili

–        – poznáte zblízka životní styl v Německu

–        – najdete si přátele a strávíte 14 dnů plných společenského života

–        – dozvíte se řadu zajímavých informací, navštívíte významná turistická místa (památky, projekt)

–        – získáte cenné zkušenosti a zážitky

Jaké jsou podmínky?

–        – odevzdat předběžnou přihlášku do 30. 8. 2024 (nejlépe do MS Teams či Bakalářů – kontaktní osoba Renáta Chýlková)

–        – výměnný pobyt je z 50% financován česko-německým Fondem Budoucnosti, Vy zaplatíte příspěvek cca 5000 – 6000 Kč (cena bude upřesněna dle skutečných cen r. 2025, platba se uskuteční prostřednictvím 2 záloh)

PŘEDBĚŽNÁ PŘIHLÁŠKA

k výměnnému pobytu žáka Gymnázia Rožnov pod Radhoštěm se studenty gymnázia v Mettingenu v Německu v termínu duben 2025 (pobyt v ČR) a červen 2025 (pobyt v Německu) – odevzdat do 30.9.2025

Jméno a příjmení: ……………………………………………………………………………..třída: ………………………………….

V ……………………………..dne……………………… Podpis zákonného zástupce: ……………………………………………………………………..

Nové školní dresy na Turnaji přátelství

Jakmile dorazily do školy nové sportovní dresy zhotoveny dle vítězného návrhu Barči Šafferové, hned jsme se rozhodli odzkoušet je na „turnaji přátelství“ ve Valašském Meziříčí.

Tato sportovní akce se skládá ze dvou částí, chlapecké malé kopané a dívčího volejbalu, takže jsme měli možnost otestovat obě sady dresů. 

Grafické zpracování dresů sklidilo velký úspěch jak ze strany našich sportovců, tak i našich soupeřů. Se zvoleným materiálem byli studenti spokojeni a když se k tomu přidaly první místa v obou turnajích, můžeme konstatovat, že máme kráááásné a vítězné dresy 😉

Sportu zdar J.J. 

Flip 2024 – Financial Life Park

Stalo se již tradicí na naší škole, že se skupina vybraných němčinářů účastní vzdělávacího semináře finanční gramotnosti v rakouské Erste Bank.

Také tento rok se ve středu 19. 6. na celodenní výlet do hlavního města Rakouska vydalo 14 nadšených studentů z druhých a třetích ročníků. Doprovázely nás paní učitelky Petersová a Chýlková.

Brzo ráno jsme nasedli na rychlík do Vídně, abychom již dopoledne začali program, který pro nás paní učitelky připravily. Byli jsme náhodně rozděleni do pěti skupin tak, abychom se seznámili se spolužáky z jiné třídy. Naším úkolem bylo plnit úkoly zadané v německém jazyce v okolí vídeňského centra. Museli jsme se například místních zeptat na jméno sochy bohyně stojící před rakouským parlamentem nebo kolik stojí jízda drožkou centrem města. Navíc jsme se orientovali pouze podle klasické papírové mapy za teploty překračující třicítku! Ti nejlepší z nás celou zvládli celou “rallye“ pod hodinu.

Krátce po poledni jsme se z centra přesunuli do Erste Bank, jejíž dceřinou společností je i Česká spořitelna. Všichni jsme dostali speciální tablety k plnění různých interaktivních úkolů. Vyzkoušeli jsme si například rozdělit měsíční příjem studenta univerzity, dělníka či sekretářky na jednotlivé složky rozpočtu jako je bydlení, jídlo, doprava, volný čas a nakupování. Dozvěděli jsme se, kolik průměrná rakouská domácnost utratí za jídlo a bydlení. Velmi netradiční stanoviště bylo, když jsme v družstvech odpovídali na otázky z finančních pojmů a někdo z týmu mezitím šlapal na kole. Pokud byla odpověď špatná, bylo šlapání těžší. V simulovaném trezoru banky jsme diskutovali o materiální, emoční či „skryté“ hodnotě věcí. Nakonec jsme shlédli virtuální prezentaci z různých částí světa o pěstování kávy, jejíž součástí byly informace o „Fair Trade“. Celý program v bance trval přes 2 hodiny, probíhal v němčině a ani chvíli jsme se nenudili!

Na závěr bychom chtěli poděkovat paním učitelkám za realizaci tohoto vzdělávacího výletu. Rozšířili jsme si naše vědomosti v oblasti finanční, ale i jazykové. Nutno podotknout, že mnozí z nás se němčinu učí 2 či 3 roky, a přestože aktivity v bance byly jazykově vysoce náročné, dokázali jsme většině informací porozumět třeba i z kontextu vět.

Chtěli bychom vřele doporučit studentům dalších ročníků, aby se pilně německý jazyk učili a mohli tak tuto akci absolvovat.

Martin Maléř, Šimon Sewiola a Lucie Ondruchová

Žáci 3. B

Es ist bereits zur Tradition an unserer Schule geworden, dass eine Gruppe ausgewählter Deutschlernenden an einem Bildungsseminar zur Finanzkompetenz bei der österreichischen Erste Bank teilnimmt.

Auch dieses Jahr machten am Mittwoch, dem 19.06., 14 begeisterte Schüler der zweiten und dritten Jahrgänge einen ganztägigen Ausflug in die Hauptstadt Österreichs. Begleitet wurden wir von Frau Peters und Frau Chýlková.

Früh am Morgen stiegen wir in den Schnellzug nach Wien ein, um bereits am Vormittag das Programm zu beginnen, das unsere Lehrerinnen für uns vorbereitet hatten. Wir wurden zufällig in fünf Gruppen eingeteilt, um andere Mitschüler kennenzulernen. Unsere Aufgabe war, im Wiener Stadtzentrum Aufgaben in deutscher Sprache zu lösen. Zum Beispiel mussten wir Einheimische nach dem Namen der Göttin vor dem österreichischen Parlament fragen oder herausfinden, wie viel eine Fiakerfahrt durch das Stadtzentrum kostet. Außerdem orientierten wir uns nur nach einer klassischen Papierlandkarte bei Temperaturen über 30 Grad! Die Besten von uns bewältigten die gesamte „Rallye“ unter einer Stunde.

Kurz nach Mittag gingen wir zur Erste Bank, deren Tochtergesellschaft auch die Česká spořitelna ist. Alle erhielten spezielle Tablets, um verschiedene interaktive Aufgaben zu lösen. Zum Beispiel probierten wir, das monatliche Einkommen eines Universitätsstudenten, eines Arbeiters oder einer Sekretärin auf die verschiedenen Budgetposten wie Wohnen, Essen, Verkehr, Freizeit und Einkaufen aufzuteilen. Wir haben erfahren, wie viel eine durchschnittliche österreichische Familie für Essen und Wohnen ausgibt. Eine sehr ungewöhnliche Station war, als wir in Teams Finanzbegriffe beantworteten und jemand aus dem Team dabei ein Fahrrad fuhr. Wenn die Antwort falsch war, wurde das Fahren schwerer. In einem simulierten Banktresor diskutierten wir über den materiellen, emotionalen oder „verborgenen“ Wert von Dingen. Zum Schluss sahen wir eine virtuelle Präsentation über den Kaffeeanbau in verschiedenen Teilen der Welt und zugleich erfuhren wir über „Fair Trade“. Das gesamte Programm in der Bank dauerte über zwei Stunden, fand auf Deutsch statt und wir haben uns keine Minute gelangweilt!

Abschließend möchten wir uns bei unseren Lehrerinnen für die Organisation dieses Bildungsausflugs bedanken. Wir haben unsere Kenntnisse sowohl im Finanz- als auch im Sprachbereich erweitert. Wir möchten darauf aufmerksam machen,  dass viele von uns seit 2 oder 3 Jahren Deutsch lernen, und obwohl die Aktivitäten in der Bank sprachlich sehr anspruchsvoll waren, konnten wir die meisten Informationen aus dem Kontext der Sätze verstehen.

Wir möchten den Schülern der nächsten Jahrgänge herzlichst empfehlen, fleißig Deutsch zu lernen, um an dieser Veranstaltung auch teilnehmen zu können.

Schüler der Klasse 3.B

Martin Maléř, Šimon Sewiola und Lucie Ondruchová

Vodák 2024

2. května 2024 se studenti celého druhého ročníku sešli na vlakovém nádraží v Rožnově pod Radhoštěm, aby se vlakem vydali směrem Postřelmov, kde na břehu řeky Moravy už čekal tým instruktorů a připravené rafty i kanoe.
Následovalo nezbytné poučení o bezpečnosti a žáci vybavení záchrannými vestami se mohli nalodit.
Cesta byla s pomocí instruktorů bezproblémová a i přes pár překážek v podobě spadaných stromů nebo nízkých větví všechny lodě i se svou posádkou dorazily do kempu.
Postavili jsme stany, přichystali ohniště a zajeli doplnit zásoby, aby bylo co večeřet a snídat.

Setmělo se, u ohně se opékalo a všichni unavení náročnou plavbou usínali a stany postupně zhasínaly.
Ráno nás probudilo mrholení, ani to však nikoho nezastavilo a stany byly do chvíle zabalené. Posádky se znova nalodily a vyjelo se vstříc druhému úseku řeky. Všichni byli už po předchozím dni zkušenými vodáky, a proto se nám do cíle podařilo dorazit s předstihem.
Některým z nás se nevyhnulo ledové koupání v řece – dobrovolné i to nedobrovolné.
Po focení a pochvalách nastalo loučení s naší instruktorskou skupinou a krátké trmácení se na vlakové nádraží.
Do Rožnova jsme dojeli unavení někteří z nás i mokří nebo špinaví od bláta, i tak plní zážitků a dojmů.
Počasí nám až na malou přeháňku přálo. V závěru nikdo nebyl nespokojený a i ti, kteří původně ani jet nechtěli, si akci užili.
“Bylo to absolutně nejlepší!” říká nejen Barča z 6.A8.

Vendula Zemanová

Přejít nahoru