Po dvouleté nucené pauze se v letošním školním roce vrátila v tradiční prezenční podobě také chemická olympiáda. 20. dubna se v prostorách laboratorního centra UTB ve Zlíně konalo krajské kolo kategorie B (2. a 3. ročníky středních škol) a naše gymnázium vypravilo, jak je jeho dobrou tradicí, dvojici účastníků. Jednotícími tématy letošního ročníku byly chemie kovů a acidobazické vlastnosti organických sloučenin a s touto tematikou si nadmíru kvalitně poradil Martin Holzer ze 3.B. Jeho bodové ohodnocení stačilo k tomu, aby splnil kritéria pro úspěšného řešitele a v konkurenci dvaceti studentů z celého kraje obsadil působivé šesté místo. Jménem celé školy gratulujeme!
Když se po Velikonocích omluvila řada běžců ze středečních závodů, chvíli to vypadalo, že by se po devíti letech naše gymnázium poprvé nezúčastnilo juniorského maratonu ve Zlíně. Studenti však ukázali týmového ducha, sehnali se náhradníci a my mohli vyrazit. Změna byla i v místě konání, a tak místo na náměstí kroužili studenti 10 (15) oválů na atletickém stadionu. Účast na Pražském maratonu nebyla v plánu, prostě jsme si vyrazili užít závodní atmosféru a porovnat své časy s ostatními běžci zlínského kraje. V konečném součtu jsme obsadili páté místo ze sedmi středních škol a zjistili, že máme na škole řadu mladých a šikovných běžců, kteří jsou dobrým příslibech do příštích let.
Děkuji všem účastníkům za reprezentaci školy a za rok zase ve Zlíně 😉 J.J.
V pátek 06. 05. 2022 se u nás na Gymnázium v Rožnově pod Radhoštěm konal turnaj ve vybíjené smíšených družstev 6. a 7. tříd. Bylo už potřeba po téměř dvouroční pauze změřit síly s ostatním vrstevníky. S dobrou náladou a soutěžním duchem přijaly naše pozvání i ostatní školy a dorazilo tak družstvo ze ZŠ Videčské, ze ZŠ 5. Května, ze ZŠ Pod Skalkou a dva týmy složilo gymnázium RpR. V systému každý s každým vždy pět dívek a pět chlapců bojovalo o cenné bodíky do finální tabulky.
Po odehrání všech deseti zápasů jsme mohli sečíst body a přejít k vyhlášení výsledků. Na 5. místě se umístili benjamínci z třídy 1. A8, na místě 4. tým ze ZŠ Pod Skalkou, bronz putoval na ZŠ 5. května, stříbro vybojovala ZŠ Videčská a místo první zůstalo na domácí palubovce a vybojoval ho tým ze třídy 2. A8 bez ztráty kytičky.
Děkuji všem týmům za jejich nasazení, soutěživost, energii i fair play a ostatním kolegům za pomoc s organizací.
Tým 1. A8 ve složení – Beáta Jurčová, Adéla Aujezdská, Anna Nejezchlebová, Kateřina Kurková, Nikola Beutlová, Kamila Porubová, Vojtěch Kubíček, Denis Opletal, Šimon Hurta, Šimon David, Václav Bargel, Václav Petřek.
Tým 2. A8 ve složení – Julie Pavlicová, Barbora Šafferová, Nikola Štefelová, Nela Páclová, Pavla Šústková, Anna Lenomarová, Jaromír Pešek, Radek Masařík, Jonáš Hrachovec, Antonín Prstek, Matyáš Sluka, František Daněk.
David Něnička ze třídy 5. A8 svůj dlouhodobý zájem o fyziku a elektroniku přeměnil v několikaměsíční úsilí vedoucí ke konstrukci vlastního měřicího přístroje.
Digitální zařízení „Barometrický výškoměr“, které sám navrhl a vyrobil, vypočítává nadmořskou výšku z naměřených hodnot atmosférického tlaku, a to s velkou přesností.
Svou práci David představil 31. března 2022 v okresním kole přehlídky Středoškolské odborné činnosti (SOČ) ve Valašském Meziříčí, kde obsadil 1. místo. Následně svou práci předvedl 25. 4. 2022 v krajském kole přehlídky SOČ v Uherském Brodě, kde obsadil 3. místo.
Děkujeme Davidovi za vynikající reprezentaci školy a panu Ing. Janu Havlíkovi, Ph.D. (FEL ČVUT) za odborné vedení práce.
V pátek 22. 04. 2022 jsme slavili v rámci občanské výchovy Den Země. Na žáky 2. A8 a 3. A8 čekala týmová práce. Jejich úkolem bylo najít zelené lístečky, které byly umístěny v různých částech školy. Při hledání museli být obezřetní, protože mohli nalézt obrázky vztahující se k tematice spojené se dny Země.
První bodová nálož sčítala počet nalezených lístečků společně s tematickými obrázky. Další body přišly s dresscodem. Bodíky bylo možné nasbírat za barvy, které se v outfitu vyskytovaly. Mezi oblíbené patřily odstíny zelené, béžové nebo hnědé. Poslední částí týmové spolupráce byly pracovní listy. Pracovní list nebyl specificky vytvořený pouze z jedné oblasti, ale snažil se posílit mezipředmětové vazby, takže kromě témat spojených s ekologií, tříděním odpadu nebo obecných informací o Zemi studenti uplatňovali své znalosti z českého jazyka, matematiky, při běhání využili svou fyzickou kondici z tělesné výchovy, básnické nadání nebo výtvarné dovednosti.
Děkuji všem zapojeným žákům za jejich nadšení, energii, soutěživost a předvedené výkony. VR