Omlouváme se, ale stránka Gymnázia bez JavaScriptu nefunguje správně. Prosím zapněte si JavaScript k načtení webu.

Aktuality

Okresní kolo v přespolním běhu přineslo opět postupy do kraje

Dne 1. 10. se naše škola již tradičně zúčastnila přespolního běhu ve Valašském Meziříčí. Na závody od nás zavítalo pět družstev různých kategorií.

Jako první běžely nejmladší holky (1.A8 – 2.A8), které se i přes velkou konkurenci umístily na krásném 5. místě.

Ve stejné věkové kategorii běželi i naši kluci, kteří rovněž obsadili 5. pozici.

Další na řadě byly starší dívky (3.A8 – 4.A8), kde si výborně vedla Kateřina Kurková, která doběhla na 3. místě. Ani ostatní holky neusnuly na vavřínech a společně vybojovaly postupové druhé místo.

Také v kategorii střední školy dívky napříč celým vyšším gymplem vybojovaly svými výkony postup do krajského kola a krásné 2. místo.

Po tomto úžasném výkonu se v též kategorii na startovní čáru postavili naši nejstarší milovaní (editor ve snaze text necenzurovat ponechává posouzení objektivity laskavému čtenáři :-)) chlapci. Po loňském zdařilém roce měli velké ambice na vítězství. Do startu vstoupili naplno a v čele s úžasným Radkem Masaříkem drtivě obhájili prvenství. Toho v cíli na druhém místě doplnil také Vít Rozsypal.

Na krajské kolo, které se koná 10.10. v Bystřici pod Hostýnem, tedy vyrazí tým holek 8.-9. třída a oba středoškolské týmy.

Budeme se těšit!

Martin Volný & Vít Antonín Rozsypal (2.B)

Setkání s energií

V pátek 20. 9. se žáci 2. ročníků zúčastnili interaktivního programu o energii, kterou organizovala společnost ČEZ.

Měli jsme možnost dozvědět se, jak a kde se energie vytváří a následně využívá. Lektoři programu měli pro nás připravenu přednášku se spoustou otázek na naše elektrárny, zajímavé ukázky a experimenty a také ReakTour – brýle s prohlídkou nejstřeženějších míst Temelína a Dukovan ve virtuální realitě. Díky tomu jsme se mohli podívat k reaktoru, na velín a do chladící věže elektrárny.

Pro nejaktivnější z nás měli připraveny drobné odměny.

Program nám dal spoustu užitečných informací, které nám mnohým v budoucnu mohou pomoct při zařizování svých domácnosti a zacházením s energií jako takovou.

Magdaléna Jancová, 2.B

Krajské kolo Středoškolského atletického poháru

Úterní ráno, sraz u OMV, jsme všichni, jen holky říkají, že to nakonec je přece jen v Hradišti. Cože? V propozicích ještě včera figurovaly Otrokovice, dneska už Uherské Hradiště. Po telefonátu s krajským manažerem soutěže vyrážíme tedy do Hradiště. Jedeme sami autobusem, takže místa spousta. Dlouho si ho neužíváme, druhý autobus, který měl vyzvednout atlety z Obchodní akademie a Gymnázia Františka Palackého Valašské Meziříčí totiž nepřijede. Tak přibíráme ValMezáky a jedeme.

Soutěž krásná. Sice nám chybělo několik opor, ale opravdu se nám dařilo. Kluci skončili šestí a holky jen o 150 bodů čtvrté. Za zmínku stojí výkony, které přepsaly rekordní zápisy na tabuli nejlepších výsledků Gymnázia Rožnov pod Radhoštěm. Jirka Malota (8. A8) zaběhl 100 m za 11,09 s, do překonání rekordu ve skoku dalekém (614 cm) mu chyběly 4 centimetry. Jen tak mimochodem, ve skoku dalekém zvítězil olympijský reprezentant Petr Meindlschmid z Gymnázia Uherské Hradiště výkonem 722 cm. K oporám dívčího týmu patřily Adéla Ondřejová (3. B), která ovládla sprinterské tratě rekordními výkony 12,66 s (100 m) a 25,69 s (200m) a Tereza Kozlová (4. A8), která doskočila 490 cm daleko a 162 cm vysoko (v obou disciplínách rekordy školy).

Všem atletům našeho gymnázia moc děkuji, že reprezentovali školu na této pěkné akci.

Sportu zdar a atletice zvláště!

Monika Zetková

Bažanťák 1. B

Ve čtvrtek 26. září si naše třída 1. B užila další velkou akci, tentokrát tradiční “bažanťák”. Velký dík patří 4. B, že pro nás toto skvělé odpoledne přichystala a na gymplu nás tímto uvítala ve velkém stylu!

On-line výběr literárních děl pro maturitní zkoušku 2024 / 2025

Pravidla pro sestavení vlastního seznamu literárních děl:

Uchazeč si vybírá
20 literárních děl

Světová a česká literatura do konce 18. století min. 2 literární díla
Světová a česká literatura do konce 19. století min. 3 literární díla
Světová literatura 20. a 21. století min. 4 literární díla
Česká literatura 20. a 21. století min. 5 literárních děl
Minimálně dvěma literárními díly musí být v seznamu žáka zastoupena próza, poezie, drama. Seznam žáka může obsahovat maximálně dvě díla od jednoho autora.

Rozhodnutí ředitele školy o nabídce povinných a nepovinných zkoušek pro maturitní zkoušku ve školním roce 2024/2025

Maturitní zkouška se uskuteční v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů a vyhláškou č. 177/2009 Sb. o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů. 

Maturitní zkoušky ve školním roce 2024/2025 proběhnou podle následujícího modelu. 

SPOLEČNÁ ČÁST  PROFILOVÁ ČÁST 
2 povinné zkoušky:  

Český jazyk 

Cizí jazyk nebo matematika 

3 – 4 povinné zkoušky 
až 2 nepovinné zkoušky  až 2 nepovinné zkoušky 

 

Společná část 

Povinné zkoušky: 

  • český jazyk a literatura 
  • cizí jazyk nebo matematika 

 

Povinné zkoušky koná žák z českého jazyka a literatury a cizího jazyka nebo matematiky. Tyto zkoušky jsou realizovány formou didaktického testu. 

Žák se může ve společné části přihlásit až ke dvěma nepovinným zkouškám z nabídky cizí jazyk, matematika a ze zkušebního předmětu matematika rozšiřující. 

 

Profilová část 

Profilová část vychází ze školního vzdělávacího programu. 

Profilová část maturitní zkoušky se skládá se zkoušky z českého jazyka a literatury, a pokud si žák ve společné části maturitní zkoušky zvolil cizí jazyk, pak také ze zkoušky z tohoto cizího jazyka, a z dalších 2 povinných zkoušek, které si žák vybere ze stanovené nabídky předmětů. 

Zkouška z českého jazyka a literatury 

  • Probíhá formou písemné práce a formou ústní zkoušky před zkušební maturitní komisí.
  • Rozsah písemné práce je minimálně 250 slov, celková doba trvání 120 minut zahrnuje i výběr tématu, žák vybírá jedno ze 4 témat. Povolenou pomůckou jsou Pravidla českého pravopisu.
  • Délka přípravy na ústní část je 20 minut, čas zkoušení je maximálně 15 minut.
  • Hodnocení písemné práce činí 40% a hodnocení ústní zkoušky 60% celkového hodnocení zkoušky z českého jazyka a literatury.

Zkouška z cizího jazyka

  • Probíhá formou písemné práce a formou ústní zkoušky před zkušební maturitní komisí.
  • Rozsah písemné práce je 200 až 250 slov, celková doba trvání 90 minut zahrnuje i výběr tématu, žák vybírá jedno ze dvou témat. Povolenou pomůckou je překladový slovník bez gramatické a slohové části. 
  • Hodnocení písemné práce činí 40% a hodnocení ústní zkoušky 60% celkového hodnocení zkoušky z cizího jazyka. 
  • Délka přípravy na ústní část je 20 minut, čas zkoušení je maximálně 15 minut. 
  • Pokud žák v profilové části maturitní zkoušky koná alespoň 4 povinné zkoušky, lze jednu zkoušku profilové části maturitní zkoušky z cizího jazyka nahradit výsledkem úspěšně vykonané standardizované zkoušky z tohoto cizího jazyka doložené jazykovým certifikátem. 
  • Pro zkoušku z anglického jazyka je požadovanou úrovní dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky úroveň B2, pro zkoušku z německého, španělského, ruského jazyka je požadovanou úrovní dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky úroveň B1. 
  • Pokud se zkouška skládá z více částí konaných různou formou, vykoná žák zkoušku úspěšně, pokud úspěšně vykoná všechny části dané zkoušky.

Ostatní profilové zkoušky 

  • Zkouška probíhá formou ústní zkoušky před zkušební maturitní komisí. 
  • Délka přípravy na ústní zkoušku je 15 minut, čas zkoušení je maximálně 15 minut. 
  • Zkoušky budou hodnoceny klasifikační stupnicí 1 až 5. 
  • U profilových zkoušek si žák volí jedno z 20 – 30 témat, každé může být v daný den a v dané komisi losováno jen jednou.

Nabídka povinných i nepovinných zkoušek profilové části: 

  • Základy společenských věd 
  • Dějepis 
  • Geografie a geologie 
  • Matematika 
  • Fyzika 
  • Chemie 
  • Biologie 
  • ITZ 
  • Estetická výchova 

Cizí jazyk si žák volí z nabídky: anglický, francouzský, německý, španělský a ruský. 

Pokud si ve společné části zkoušky zvolil žák cizí jazyk, může si v profilové části zvolit pouze jiný cizí jazyk než ve společné části. 

 

Rožnov pod Radhoštěm 20. září 2024 

 

Mgr. Jaroslav Knesl, MBA 

ředitel školy 

Potravinová sbírka pro obce zasažené povodní

Český červený kříž Zubří pořádá potravinovou sbírku pro obce zaplavené povodní, ke které se přidává i naše škola. Koš, do kterého mohou studenti i zaměstnanci nosit potraviny/drogerii, bude ležet u hlavního vchodu do budovy školy.

Jak se měli na „Adapťáku“ naši nejmladší aneb adaptační kurz třídy 1. A8

Ve středu 4. 9. v 8:15 se třída 1. A8 sešla na autobusovém nádraží, aby mohla autobusem odjet na hotel Čarták. Hned po příjezdu se bohužel nemohli účastníci kurzu ubytovat do pokojů, tak se rozdělili na dvě skupiny. První skupina hrála hru, ve které museli vymýšlet indiánská jména, zatímco druhá skupina měla program jménem TRHLINA. Po dokončení obou programů šli všichni na oběd, měli kuře s rýží. Po obědě se odebrali do svých pokojů a začalo dvouhodinové volno. Po jejich ,,odpočinku” se obě skupiny prohodily a po svačině se celá třída společně s paní učitelkou Zetkovou a paní učitelkou Hlaváčovou vydala na krátký výlet do lesa, během kterého se rozdělili na sedm skupinek po čtyřech žácích a tvořili mandaly z různých lesních věcí. Poté co mandaly dokončili, vydali se zpět do hotelu, kde je čekala večeře, k večeři byly boloňské špagety. Po večeři vyráběli erby a vymýšleli scénky v týmech, ve kterých předtím tvořili mandaly. Jakmile měli všichni hotovo, odebrali se k táboráku, kde následně scénky předváděli ostatním. Po představování následovalo opékání špekáčků. Večerka byla v 22:00, byl tedy čas jít spát.

Ráno byl budíček v 7:15 a následovala rozcvička. Rozcvička byla hra, ve které byl zajíc a vlk, kteří se navzájem honili. Po rozcvičce následovala snídaně, kterou si mohli vybrat z mini snídaňového rautu. Po snídani celá třída hrála seznamovací hry, např. museli sehnat co nejvíce podpisů od svých spolužáků a mnoho dalších her. Po všem tom hraní si dali oběd (řízek s bramborem). Jakmile všichni dojedli, vzali si věci ze svých pokojů a odebrali se na autobusovou zastávku, kde následujících 15 minut čekali na autobus. Jízda autobusem trvala asi 20 minut, ale než dojeli na autobusové nádraží v Rožnově, spousta lidí už vystoupila po cestě. Na autobusovém nádraží se všichni rozešli, a následující den se opět setkali ve škole.

Míša Čáňová a Amálka Hýblová (1. A8)

Adaptační kurz 1.A a 1.B

Dne 2.-4. září se třídy 1. A a 1. B poprvé setkaly na adaptačním kurzu na horském hotelu Čarták. Vše začalo kolem 8. hodiny srazem na autobusovém nádraží v Rožnově pod Radhoštěm. Jakmile všichni dorazili, vyjelo se směr Dolní Bečva a Hutisko, kde nastoupili další členové výpravy. Odtud už jsme vyrazili přímo na Čarták. Většina účastníků v cíli vystoupila zmatena, jelikož jsme se tam někteří viděli poprvé.

Nejprve jsme se v hotelu ubytovali. Potom následoval oběd, kde jsme se mezitím mohli porozhlédnout kolem sebe a představit se vzájemně svým spolužákům.

Prvním bodem programu byla soutěž, při které jsme museli zhotovit co nejvyšší stavbu ze špaget a bonbonů marshmallow. Poté jsme měli volný program, abychom se mohli se všemi spolužáky blíže poznat. Později za námi dokonce přijel pan ředitel, výchovná poradkyně a paní psycholožka, kteří nám vykládali, jak bude probíhat naše studium a jaká je organizace školy.

Druhý den jsme opět hráli několik společenských her a měli dost možností si se všemi povídat a navázat nová přátelství. Rozhovory a zábava probíhaly mnohem klidněji a uvolněněji, protože jsme se na chatě už trochu poznali.

Třetí den nás čekalo pouze balení a snídaně. Potom jsme vyrazili autobusem směr Rožnov pod Radhoštěm.

Na závěr bych chtěl poděkovat všem pedagogům za dobrou organizaci kurzu, který se skutečně vydařil a budeme na něj určitě rádi vzpomínat.

Samuel Kalous, 1. B

Burza učebnic 16.9.

Burza učebnic se bude konat v pondělí 16.9. od 13:00 v přízemí budovy gymnázia.

Přejít nahoru