Omlouváme se, ale stránka Gymnázia bez JavaScriptu nefunguje správně. Prosím zapněte si JavaScript k načtení webu.

Aktuality

Školní kolo konverzační soutěže v angličtině

VÝSLEDKY:

2. 2. 2022

 Kategorie I. B (první 3 postupují do okresního kola):

  1. Markéta Žváčková, 2. A8
  2. Eva Mertová, 2. A8
  3. Ema Pernická, 2. A8

Kategorie II. B (první 2 postupují do okresního kola):

  1. Filip Lukašík, 3. A8
  2. Věra Dlabajová, 4. A8
  3. Maxim Paděra, 3. A8

Kategorie III. A (první 2 postupují do okresního kola):

  1. Vendula Petruželová, 1. A
  2. Natálie Škabrahová, 1. A
  3. Lucie Tedová, 1. A

Všem zúčastněným děkujeme za předvedené výkony a výhercům gratulujeme!!!

Naše literární úspěchy

Městské kolo literární soutěže O poklad strýca Juráša 2021/ 2022
Téma soutěže:  ,,Aby ze světa nevymizela radost.“

Kategorie próza 6. a 7. třída

6. a 7. třída – próza

1. místo Eliška Vrzalová    2. A8
3. místo Berenika Farníková  1. A8

6. a 7. třída – poezie

1. místo Kristýna Brňovjáková 1. A8
3. místo Barbora Šafferová 2. A8

8. a 9. třída – próza

1. místo Eliška Šťastná 3. A8

8. a 9. třída – komiks

1. místo Julie Cábová 3. A8

Velmi blahopřejeme a přejeme mnoho úspěchů v dalším kole soutěže.

Hodnocení profilové části maturitní zkoušky – školní rok 2021/2022

pro maturitní zkoušky
školní rok 2021/2022

Třídy: 8. A8, 4. A, 4. B

V souladu se zákonem č. 561/2004 Sb. a vyhláškou 177/2009 Sb. o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou, ve znění pozdějších předpisů, podle ŠVP Gymnázia Rožnov pod Radhoštěm a na základě podkladů předmětových komisí stanovuji:

  • Zkouška z českého jazyka a cizích jazyků obsahuje písemnou práci a ústní zkoušku před zkušební komisí. Ostatní zkoušky profilové části maturitní zkoušky proběhnou formou ústní zkoušky před zkušební komisí.
  • Hodnocení každé zkoušky navrhuje zkoušející a schvaluje zkušební maturitní komise hlasováním. Při rovnosti hlasů je rozhodující hlas předsedy zkušební maturitní komise.
  • Hodnocení každé zkoušky profilové části se provádí podle klasifikační stupnice:
    1. – výborný,
    2. – chvalitebný,
    3. – dobrý,
    4. – dostatečný,
    5. – nedostatečný,
  • Kritéria pro hodnocení jednotlivých stupňů vychází z pravidel hodnocení výsledků vzdělávání, která jsou součástí školního řádu.
  • Kritéria hodnocení jednotlivých zkoušek profilové části maturitní zkoušky schvalují jednotliví členové maturitních komisí.
  • Žáci s PUP mají podmínky stanovené podle doporučení PPP.

Termíny písemných prací

  • Písemná práce z českého jazyka 4. dubna 2022
  • Písemná práce z anglického jazyka 5. dubna 2022
  • Písemná práce z německého, španělského j. 6. dubna 2022

Termíny ústních zkoušek

  • 4.A, 4.B       16. 5. – 20. 5. 2022
  • 8.A8             23. 5. – 27.5. 2022

Podmínky profilové zkoušky z českého jazyka a literatury:

Zkouška z českého jazyka a literatury obsahuje písemnou práci a ústní zkoušku před zkušební komisí.

Pro ústní zkoušku z českého jazyka a literatury je závazný Seznam literárních děl pro ústní část maturitní zkoušky z Českého jazyka a literatury (dále jen seznam literárních děl). Kritéria pro tvorbu a odevzdání žákovského seznamu literárních děl jsou součástí školního seznamu literárních děl.

Každá zkouška profilové části je hodnocena zvlášť. Výslednou závěrečnou známku pak tvoří poměr hodnocení 40% (písemná zkouška) : 60% (ústní zkouška).

Kritéria hodnocení profilové maturitní zkoušky – český jazyk

  1. Písemná práce (40%)

Rozsah a průběh zkoušky

  • Žák tvoří jeden souvislý text odpovídající slohové práci.
  • Minimální rozsah je 250 slov včetně.
  • Celková doba trvání zkoušky je 120 minut a zahrnuje i výběr tématu.
  • Povolenou pomůckou při konání písemné práce jsou Pravidla českého pravopisu.
  • Zadání písemné práce obsahuje název zadání, způsob zpracování a popřípadě výchozí text k zadání.
  • Žáci s PUP mají své podmínky stanovené dle doporučení pedagogicko-psychologické poradny.

Témata a útvary

  • Předmětová komise českého jazyka vytvoří společně 8 zadání témat písemných prací; z těchto témat ředitel školy vybere 4 témata obálkovou formou.
  • Útvary volí předmětová komise dle ŠVP na základě konsenzu v předmětové komisi.

Bodování

  • Celkový počet bodů v písemné části je 30 bodů rozdělených dle vnitřních kritérií do tří základních oblastí (respektive šesti dílčích kritérií):
    1. Vytvoření textu podle zadaných kritérií
      1. téma, obsah
      2. komunikační situace, slohový útvar
    2. Funkční užití jazykových prostředků
      1. pravopis, tvarosloví a slovotvorba
      2. lexikum
    3. Syntaktická a kompoziční výstavba textu
      1. větná syntax, textová koheze
      2. nadvětná syntax, koherence textu
  • Každé z těchto dílčích kritérií je hodnoceno body na škále 0 – 1 – 2 – 3 – 4 – 5.
    Minimální bodová hranice pro stanovení úspěšnosti v písemné práci je 13 bodů.
    Pokud žák dosáhne nižší bodové hranice než 13 bodů, v této části zkoušky neprospěl a bude ji opakovat v dalším zkušebním období.
  • Předmětem hodnocení je pouze autorský text žáka. Text prokazatelně převzatý z dostupného zdroje se nezapočítává do celkového rozsahu písemné práce a není tedy předmětem hodnocení.

 

  1. Ústní zkouška (60%)

Seznam literárních děl

  • Pro ústní zkoušku z českého jazyka a literatury stanovuje ředitel školy rozhodnutím v souladu s ŠVP Seznam literárních děl pro ústní část maturitní zkoušky z Českého jazyka a literatury (dále jen seznam literárních děl). Kritéria pro tvorbu žákovského seznamu literárních děl jsou součástí tohoto školního seznamu literárních děl na webu školy.
  • Žák tento seznam odevzdá do 31. března 2022 (jarní zkušební období) / 30. června 2022 (podzimní zkušební období).
  • Maturitní seznam literárních děl a kritéria pro jeho tvorbu, stejně jako kritéria hodnocení, jsou platná
    i pro opravnou a náhradní zkoušku. Neodevzdá-li žák v termínu stanoveném výše svůj seznam literárních děl, losuje si u ústní zkoušky z pracovních listů celého školního seznamu literárních děl.

Průběh zkoušky

  • 20 minut příprava + 15 minut ústní zkouška
  • Žák si losuje jedno literární dílo ze svého maturitního seznamu literárních děl.
  • K přípravě a samotné zkoušce žák obdrží osnovu – Obecná struktura analýzy uměleckého
    a neuměleckého textu
    a Pracovní list, jehož součástí je umělecký text – výňatek z daného literárního díla, a neumělecký text – sloužící k ověření znalostí a dovedností žáka vztahující se k učivu o jazyce a slohu.

Bodování

  • Celkový počet bodů v ústní části je 28 bodů.
  • Dílčí zkouška konaná formou ústní ze zkušebního předmětu český jazyk a literatura je hodnocena podle čtyř základních oblastí (respektive sedmi dílčích kritérií):
    1. Literárněhistorický kontext literárního díla
    2. Analýza uměleckého textu:
      1. část: literární druh a žánr, zasazení výňatku do kontextu díla, téma a motiv, časoprostor, kompoziční výstavba
      2. část: vypravěč / lyrický subjekt, postavy, autorský styl, typy promluv, veršová výstavba
      3. část: jazykové prostředky a jejich funkce ve výňatku, tropy a figury a jejich funkce ve výňatku
    3. Analýza neuměleckého textu:
      1. část: porozumění textu, charakteristika komunikační situace
      2. část: funkčněstylové charakteristiky textu, jazykové prostředky
    4. . Výpověď v souladu s jazykovými normami a se zásadami jazykové kultury
  • Minimální bodová hranice pro stanovení úspěšnosti v ústní části je 13 bodů.
    Pokud žák dosáhne nižší bodové hranice než 13 bodů, v této části zkoušky neprospěl a bude ji opakovat v dalším zkušebním období.

 

Celkové hodnocení a výsledná známka

  • Maximální počet bodů v písemné části je 30 bodů.
  • Minimální hranice úspěšnosti v písemné části je 13 bodů.
  • Maximální počet bodů v ústní části je 28 bodů.
  • Minimální hranice úspěšnosti v písemné části je 13 bodů.
  • Pokud žák není úspěšný v kterékoliv části zkoušky, pak tuto část zkoušky opakuje v dalším zkušebním období. Hodnocení z druhé části zkoušky, v níž prospěl, se mu započítávají v dalším období.
  • Výsledné hodnocení zohledňuje váhu obou částí maturitní zkoušky (1. část – 40%, 2. část -60%) a spočítá se jako součet 0,4 násobku hodnocení z písemné práce a 0,6 násobku hodnocení ústní zkoušky.

 

Tabulka hodnocení při úspěšném vykonání zkoušky v jednotlivých částech částech (PP + ÚZ):

Stupeň prospěchu Výborný – 1 Chvalitebný – 2 Dobrý – 3 Dostatečný – 4 Nedostatečný – 5
Procentuální úspěšnost >87 až 100 >73 až ≤87 >58 až ≤73 ≥43 až ≤58 <43

 

 

Kritéria hodnocení profilové maturitní zkoušky – cizí jazyk

Zkouška z cizího jazyka obsahuje písemnou práci a ústní zkoušku před zkušební komisí.

  1. Písemná práce

Rozsah práce a průběh zkoušky

  • Žák tvoří jeden souvislý text odpovídající slohové práci.
  • Rozsah práce je 200 – 250 slov.
  • Délka zkoušky je 90 minut včetně času pro volbu zadání.
  • Při konání písemné práce má žák možnost použít tištěný překladový slovník bez příloh pro tvoření jednotlivých slohových útvarů.
  • Zadání práce obsahuje název zadání, způsob zpracování zadání, popřípadě výchozí text k zadání.
  • Žáci s PUP mají upravené podmínky dle doporučení pedagogicko-psychologické poradny.

Témata a útvary

  • Předmětová komise vytvoří 4 zadání témat písemné práce, z nichž ředitelka školy vybere 2 témata pro žákovskou volbu.
  • Slohové útvary jsou voleny dle ŠVP dle dohody v rámci předmětové komise.

Bodování a hodnocení

  • Celkový počet bodů v písemné části je 24 bodů rozdělených dle vnitřních kritérií do čtyř oblastí:
  • zpracování zadání a obsahová stránka textu,
  • organizace a koheze textu,
  • slovní zásoba a pravopis,
  • mluvnické prostředky.
  • Minimální bodová hranice pro stanovení úspěšnosti v písemné práci je 11 bodů. Pokud žák dosáhne nižší bodové hranice než 11, bude tuto část zkoušky opakovat v dalším zkušebním období.
  1. Ústní zkouška

Průběh zkoušky

  • 20 minut příprava + 15 minut ústní zkouška
  • Žáci s PUP mají upravené podmínky dle doporučení pedagogicko-psychologické poradny.

Témata

  • Žáci si volí jednu monotematickou otázku z 25 témat.
  • Ke každému tématu k přípravě i samotné zkoušce žák obdrží pracovní list, zahrnující strukturu tématu pro přípravu na řízený rozhovor se zkoušejícím, popřípadě doplňkový materiál (obrázky, mapy, doplňkové texty s ohledem na obsah daného tématu).

 

Bodování a hodnocení

  • Celkový počet bodů v ústní části je 40 bodů.
  • Zkoušející a přísedící hodnotí ústní zkoušku v těchto čtyřech kritériích:
  • dodržení zadání, obsah, souvislost a samostatnost projevu,
  • lexikální kompetence,
  • gramatické kompetence a textová návaznost,
  • fonologická kompetence.
  • Minimální bodová hranice pro stanovení úspěšnosti u ústní zkoušky je 18 bodů. Pokud žák dosáhne nižší bodové hranice než 18 bodů, bude tuto část zkoušky opakovat v dalším zkušebním období.

 

Celkové hodnocení a výsledná známka

 

  • Maximální počet bodů v písemné části je 24 bodů.
  • Minimální hranice úspěšnosti v písemné části je 11 bodů.

 

  • Maximální počet bodů v ústní části je 40 bodů.
  • Minimální hranice úspěšnosti v ústní části je 18 bodů.

 

  • Pokud žák není úspěšný v kterékoliv části zkoušky, tuto část zkoušky opakuje v dalším zkušebním období. Hodnocení z této části zkoušky, v níž prospěl, se mu započítají v dalším zkušebním období.

 

  • Výsledné hodnocení zohledňuje váhu obou částí maturitní zkoušky (1. část – 40%, 2. část -60%) a spočítá se jako součet 0,4 násobku hodnocení z písemné práce a 0,6 násobku hodnocení ústní zkoušky.

 

Klasifikační stupnice pro jednotlivé části (PP+ÚZ):

 

Stupeň prospěchu Výborný – 1 Chvalitebný – 2 Dobrý – 3 Dostatečný – 4 Nedostatečný – 5
Procentuální úspěšnost ≥90 až 100% ≥76 až <90% ≥62 až <76% 43≥až <62% <43%

 

Kritéria hodnocení ostatních profilových zkoušek

 

  • Příprava na ústní zkoušky trvá 15 minut, ústní zkouška formou řízeného rozhovoru trvá
    15 minut.
  • Žáci s PUP mají své podmínky stanovené dle doporučení pedagogicko-psychologické poradny

 

Stupeň 1 – výborný

Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice, zákonitosti uceleně, přesně a plně chápe vztahy mezi nimi. Pohotově vykonává požadované intelektuální i praktické činnosti. Samostatně a tvořivě uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení úkolů, při výkladu a hodnocení jevů a zákonitostí. Myslí logicky správně, zřetelně se u něj projevuje samostatnost a tvořivost. Jeho ústní a písemný projev je správný, přesný, výstižný. Grafický projev je přesný a estetický. Výsledky jeho činnosti jsou kvalitní. Je schopen samostatně studovat vhodné texty.

 

Stupeň 2 – chvalitebný

Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti v podstatě uceleně, přesně a úplně. Pohotově vykonává požadované intelektuální a praktické činnosti. Samostatně a produktivně nebo podle menších podnětů učitele uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických a praktických úkolů, při výkladu a hodnocení jevů a zákonitostí. Myslí správně, v jeho myšlení se projevuje logika a tvořivost. Ústní a písemný projev mívá menší nedostatky ve správnosti, přesnosti, výstižnosti. Kvalita výsledků činnosti je zpravidla bez podstatných nedostatků. Grafický projev je estetický, bez větších nepřesností. Je schopen samostatně nebo s menší pomocí studovat vhodné texty.

 

Stupeň 3 – dobrý

Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků, faktů, definic a zákonitostí nepodstatné mezery. Při vykonávání požadovaných intelektuálních a praktických činností projevuje nedostatky. Podstatnější nepřesnosti a chyby dovede za pomoci učitele korigovat. V uplatňování osvojených poznatků a dovedností při řešení teoretických a praktických úkolů se dopouští chyb. Uplatňuje poznatky a provádí hodnocení jevů podle podnětů učitele. Jeho myšlení je vcelku správné, ale málo tvořivé, v logice se uplatňují chyby.

V ústním a písemném projevu má nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti. V kvalitě výsledků jeho činnosti se projevují častější nedostatky, grafický projev je méně estetický a má menší nedostatky. Je schopen samostatně studovat podle návodu učitele.

 

Stupeň 4 – dostatečný

Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků závažné mezery. Při provádění požadovaných intelektuálních a praktických činností je málo pohotový a má větší nedostatky. V uplatňování osvojených poznatků a dovedností při řešení teoretických a praktických úkolů se projevují závažné chyby. Při využívání poznatků pro výklad a hodnocení jevů je nesamostatný. V logice myšlení se vyskytují závažné chyby, myšlení není tvořivé. Jeho ústní a písemný projev má závažné nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti.

V kvalitě výsledků jeho činnosti a v grafickém projevu se projevují nedostatky, grafický projev je málo estetický. Závažné chyby dovede žák s pomocí učitele opravit. Při samostatném studiu má velké těžkosti.

 

Stupeň 5 – nedostatečný

Žák si požadované poznatky neosvojil uceleně, přesně a úplně, má v nich závažné a značné mezery. Jeho dovednost vykonávat požadované intelektuální a praktické činnosti má velmi podstatné nedostatky. V uplatňování osvojených vědomostí a dovedností při řešení teoretických a praktických úkolů se vyskytují velmi závažné chyby. Při výkladu a hodnocení jevů a zákonitostí nedovede své vědomosti uplatnit ani s podněty učitele. Neprojevuje samostatnost v myšlení, vyskytují se u něho časté logické nedostatky. V ústním a písemném projevu má závažné nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti. Kvalita výsledků jeho činnosti a grafický projev mají vážné nedostatky, chyby nedovede opravit ani s pomocí učitele.

 

V Rožnově pod Radhoštěm 25. ledna 2022
RNDr. Alena Gallová

Informace k možnosti nahrazení zkoušky z cizího jazyka jazykovým certifikátem

V souladu se zákonem č. 561/2004 Sb. a vyhláškou č. 177/2009 Sb. ve znění pozdějších předpisů stanovuji pro MZ 2021/2022 tyto podmínky nahrazení profilové zkoušky z cizího jazyka výsledkem standardizované zkoušky (jazykovým certifikátem).

Nahrazení povinné profilové zkoušky se týká žáků, kteří konají v profilové části alespoň 4 povinné profilové zkoušky. V takovém případě lze jednu povinnou profilovou zkoušku z cizího jazyka nahradit doložením jazykového certifikátu, který dokládá jazykové znalosti žáka na úrovni stanovené rámcovým vzdělávacím programem daného oboru nebo vyšší.

Podle rámcového vzdělávacího programu pro gymnaziální vzdělávání (RVP G) směřuje vzdělávání k dosažení úrovně B2 v prvním cizím jazyce (tj. na našem gymnáziu jazyk anglický), a ve druhém cizím jazyce k úrovni B1. Nahradit zkoušku lze tedy certifikáty této úrovně či vyšší.

Pro jarní zkušební období 2022 podává žák ředitelce školy písemnou žádost o nahrazení zkoušky
nejpozději do 31. března 2022. Součástí žádosti bude také příslušný certifikát (nebo jeho úředně ověřená kopie).

 

Informace MŠMT a CERMAT k profilovým zkouškám včetně seznamu všech uznávaných zkoušek najdete v odkazu: https://maturita.cermat.cz/menu/maturitni-zkouska/zkousky-profilove-casti.

Vzor žádosti o nahrazení zkoušky najdete na našem webu pod odkazem https://www.gymroznov.cz/wp-content/uploads/2022/01/zadost-o-nahrazeni-zkousky-z-cij.pdf (pdf) nebo https://www.gymroznov.cz/wp-content/uploads/2022/01/zadost-o-nahrazeni-zkousky-z-cij.docx (word).

 

 

  1. 1. 2022 RNDr. Alena Gallová

Zeměpisná olympiáda 2022

Z osmnácti účastníků školního kola zeměpisné olympiády  nejlépe uspěli a budou nás reprezentovat v okresním kole 23. 2. 2022:

  1. Ota Repák    6. A8                     –  67 bodů
  2. Patricie Horňáková   7. A8      –  65 bodů
  3. Martin Maléř  1. B                    –  61 bodů

Blahopřeje a drží palce v okresním kole                   Mgr. Solanský

Výsledky školního kola olympiády v českém jazyce

Olympiáda proběhla 25. 1. 2022

II. kategorie – vyšší gymnázium

  1. místo – Kateřina Fryšarová   4. B /postupuje do okresního kola/
  2. místo – Eliška Punčochářová  7. A8 /postupuje do okresního kola/
  3. místo – Šárka Kocůrková 4. A
  4. místo – Barbora Machová 7. A8
  5. místo – Přemysl Martiška 2. B

Děkuji všem soutěžícím.                                                           Jana Bajerová

Kritéria přijímacího řízení pro školní rok 2022/2023

Ředitelka školy, jehož činnost vykonává Gymnázium Rožnov pod Radhoštěm, stanovuje v souladu s §60 odst. 1 až 5, §60a – 60g a §61 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů (zákon č. 178/2016Sb.) a v souladu s vyhláškou č. 353/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti o organizaci přijímacího řízení ke vzdělávání ve středních školách:

 A. Přijímání do prvního ročníku vzdělávání ve střední škole
oboru vzdělávání 79-41-K/41 Gymnázium (čtyřleté studium)

V přijímacím řízení v oborech vzdělání s maturitní zkouškou se koná jednotná přijímací zkouška z českého jazyka a literatury a z matematiky. Testy jednotné zkoušky jsou zpracovány v rozsahu učiva Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a jednotně zadávány a vyhodnocovány společností Cermat.  Jednotná zkouška se koná v prvním kole přijímacího řízení ve 2 termínech.

Do celkového hodnocení uchazeče se pro rozhodnutí o přijetí započítá lepší výsledek dílčí části jednotné zkoušky.

Celkové pořadí žáků bude dáno součtem hodnocení ze tří částí:

a) Písemné testy z předmětů  maximální počet bodů
Český jazyk a literatura 50 bodů
Matematika a její aplikace 50 bodů

(max. počet dosažených bodů za oba testy je tedy 100 bodů)

b) Hodnocení vysvědčení ze ZŠ počet bodů – 20 
Hodnotí se průměrný prospěch z vysvědčení za 2. pololetí 8. třídy a 1. pololetí 9. třídy.

Výsledný prospěch se vypočítá jako aritmetický průměr z průměrného prospěchu na daných dvou vysvědčeních (zaokrouhlení na setiny dle pravidel zaokrouhlování).
Body z tohoto aritmetického průměru jsou přiděleny následovně:

1,00 – 1,10 20 bodů
1,11 – 1,20 19 b.
1,21 – 1,30 18 b.
……..
2,91 – 3,00 1 b.
3,01 a více 0 b.

c) Umístění v soutěžích a olympiádách max. počet bodů – 15

Hodnotí se pouze umístění v okresních a vyšších kolech soutěží typu A (MŠMT jako jediný vyhlašovatel) kategorie „Předmětové soutěže“, které proběhly ve školním roce 2020/2021 a 2021/2022 do doby přijímacích zkoušek a které jsou do tohoto data doloženy.

 

Za umístění v daných soutěžích se body udělí takto:

okresní kola soutěží:
1. místo – 5 bodů, 2. místo – 4 body, 3. místo – 3 body, 4. místo – 2 body, 5. místo – 1 bod

krajská a vyšší kola soutěží:
1. místo – 10 bodů, 2. místo – 8 bodů, 3. místo – 6 bodů,
4. místo – 4 body, 5. místo – 2 body, 6. místo – 1 bod

Body za jednotlivá umístění se sčítají (maximální součet je omezen na 15 bodů).

 

Žáci budou přijati v sestupném pořadí dle bodového zisku, který vznikne součtem bodů a), b), c). Uchazeč může získat maximálně 135 bodů.

V případě rovnosti bodového zisku bude pořadí určeno dle dalších kritérii v tomto pořadí:

  • bodový zisk ze zkoušky z českého jazyka
  • bodový zisk ze zkoušky z matematiky
  • vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů jednotných testů z matematiky za otevřené úlohy z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy
  • vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů jednotných testů z českého jazyka a literatury za otevřené úlohy z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy

Předpokládaný počet přijatých uchazečů:               56

 

B. Přijímání do prvního ročníku nižšího stupně osmiletého gymnázia
oboru vzdělávání 79-41-K/81 Gymnázium

V přijímacím řízení v oborech vzdělání s maturitní zkouškou se koná jednotná přijímací zkouška z českého jazyka a literatury a z matematiky. Testy jednotné zkoušky jsou zpracovány v rozsahu učiva Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a jednotně zadávány a vyhodnocovány společností Cermat.  Jednotná zkouška se koná v prvním kole přijímacího řízení ve 2 termínech.

Do celkového hodnocení uchazeče se pro rozhodnutí o přijetí započítá lepší výsledek dílčí části jednotné zkoušky.

 

Celkové pořadí žáků bude dáno součtem hodnocení ze dvou částí:

a) Písemné testy z předmětů  maximální počet bodů
Český jazyk a literatura 50 bodů
Matematika a její aplikace 50 bodů

(maximální počet dosažených bodů za oba testy je 100 bodů)

b) Hodnocení vysvědčení ze ZŠ počet bodů – 20

Hodnotí se vysvědčení za 1. pololetí pátého ročníku a za 2. pololetí čtvrtého ročníku, a to tak, že se sečtou známky z českého jazyka, matematiky a cizího jazyka v obou pololetích a podle součtu se přidělí body následovně:

součet známek počet bodů
6 20 bodů
7 18 b.
8 16 b.
9 14 b.
10 12 b.
…..
16 a více 0 b.

Žáci budou přijati v sestupném pořadí dle bodového zisku, který vznikne součtem bodů a), b).Uchazeč může získat maximálně 120 bodů.
V případě rovnosti bodového zisku bude pořadí určeno dle dalších kritérii v tomto pořadí:

  • větší bodový zisk z testu z matematiky
  • větší bodový zisk z testu z českého jazyka
  • průměrný prospěch za první pololetí pátého ročníku ze všech předmětů
  • průměrný prospěch za první pololetí čtvrtého ročníku ze všech předmětů
  • vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů v jednotném testu z matematiky za otevřené úlohy z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy
  • vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů v jednotném testu z českého jazyka za otevřené úlohy z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy
  • vyšší procentuální podíl počtu bodů v jednotném testu z matematiky za úlohy ověřující dovednost aplikovat vědomosti při řešení nestandartních úloh z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy
  • vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů z českého jazyka za úlohy ověřující znalost pravidel českého pravopisu z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy

Předpokládaný počet přijatých uchazečů:              30

C. Uchazeči, který získal předchozí vzdělání ve škole  mimo území České republiky, se při přijímacím řízení ke vzdělávání ve střední škole promíjí písemný test z českého jazyka na základě písemné žádosti zákonného zástupce podané s přihláškou ke studiu ředitelce školy. Znalost českého jazyka, která je  nezbytná pro vzdělávání v daném oboru vzdělání se ověří rozhovorem před komisí. V případech, kdy jednotnou zkoušku konají uchazeči, kterým se promíjí jednotné zkouška z českého jazyka a literatury podle §20 školského zákona, vytvoří ředitelka školy ve spolupráci  s Centrem redukované hodnocení všech přijímaných uchazečů ve vyhlášeném přijímacím řízení do daného oboru vzdělání. Redukované hodnocení neobsahuje výsledek testu z českého jazyka a literatury. Pořadí uchazečů v redukovaném hodnocení se použije pro jejich zařazení do výsledného pořadí uchazečů.

Uchazeči se speciálními vzdělávacími potřebami se upravuje přijímací řízení na základě doporučení školského poradenského zařízení. Doporučení se předkládá s písemnou žádostí zákonného zástupce společně s přihláškou ke studiu ředitelce školy.

Uchazeč, který se pro vážné důvody k řádnému termínu přijímací zkoušky nedostavil a svoji neúčast písemně, nejpozději do 3 dnů, omluvil ředitelce školy,  koná zkoušku v náhradním termínu.

 

Rožnov pod Radhoštěm, 20. 1. 2022
RNDr. Alena Gallová, ředitelka školy

 

Další informace k přiímacím zkouškám ve školním roce 2021-2022:

Nabídka volitelných seminářů pro školní rok 2022/2023

Žáci tříd 2. A, 2. B, 6. A8

 

V souladu s učebním plánem gymnázia si povinně zvolíte dva předměty, které budete navštěvovat ve třetím (sedmém) a čtvrtém (osmém) ročníku. Jedná se o dvouleté předměty, které jsou ve třetím (sedmém) ročníku dvouhodinové, ve čtvrtém (osmém) ročníku čtyřhodinové. Volba těchto předmětů úzce souvisí s předměty, ze kterých budete maturovat v profilové části a také s volbou vysokoškolského studia.

   Obsahem profilové části maturitní zkoušky z předmětů – (matematika, fyzika, chemie, biologie, základy spol. věd, dějepis, zeměpis, informačně technologický základ a další cizí jazyk) je určitá část učiva příslušných volitelných předmětů. Proto důrazně doporučujeme návštěvu odpovídajícího volitelného předmětu, chcete-li z některého z těchto předmětů maturovat v profilové části.

K volbě seminářů z následující nabídky přistupujte zodpovědně! Případné změny seminářů budou možné pouze ve výjimečných a odůvodněných případech!

O požadavcích k přijímacím zkouškám na VŠ se můžete informovat u výchovného poradce.

Termín odevzdání přihlášek: 28. února 2022

 Předkládáme Vám stručnou charakteristiku volitelných předmětů, ze kterých můžete vybírat

 

  1. Seminář a cvičení z matematiky ? MS
  • cílem semináře je zejména příprava k profilové části maturitní zkoušky (některé kapitoly z profilové zkoušky jsou probírány pouze v rámci tohoto dvouletého semináře z matematiky), k Matematice+ a přijímacím zkouškám na VŠ.
  • kromě zopakování a prohloubení znalostí z učiva 1. a 2. ročníku rozšiřuje seminář učivo povinného předmětu matematika o nové části, např. analytická geometrie v prostoru, maticový počet, diferenciální a integrální počet.
  • seminář je vhodný především pro studenty se zájmem o další studium na vysokých školách přírodovědného, technického a ekonomického směru

 

  1. Seminář a cvičení z fyziky ? FS
  • cílem semináře je příprava k maturitě, prohloubení znalostí středoškolské fyziky s důrazem na vzájemnou souvislost různých oblastí fyziky a příbuzných oborů
  • příprava k přijímacím zkouškám na VŠ
  • řešení složitějších fyzikálních úloh, vypracování testů podobných testům na VŠ
  • získávání odborných informací na Internetu

 

  1. Seminář a cvičení z chemie – ChS
  • prohloubení a procvičování učiva z chemie obecné, anorganické, organické, analytické
    a biochemie
  • práce s odbornou a cizojazyčnou literaturou
  • práce na PC, informace z Internetu
  • příprava na maturitní zkoušku a přijímací zkoušky na VŠ
  • praktické dovednosti v chemické laboratoři

 

  1. Seminář a cvičení z biologie – BiS
  • rozšiřování a procvičování učiva (fylogeneze organismů, orgánových soustav – živočichů i člověka)
  • buněčná biologie
  • základní metabolické děje
  • práce s odbornou literaturou
  • příprava k maturitě a na přijímací zkoušky na VŠ
  • získávání dovedností a návyků v různých metodách praktických cvičení
  1. Informačně technologický základ ? ITZ (k nové maturitní zkoušce)
  • moderní programovací techniky
  • Databázové aplikace – základní pojmy a principy databázové aplikace a jejího použití
    – ovládání databázové aplikace
  • databáze a jejich použití při tvorbě aplikací
  • Informace a informační zdroje – práce s informacemi; informace a metainformace
    – druhy informačních zdrojů; relevance a kvalita informačních zdrojů
    – etické a právní normy při práci s informacemi, ochrana autorských práv
    – ergonomie a hygiena práce s PC, ICT pro osoby s handicapem
  • Hardware – komponenty počítače a jejich funkce, digitální záznam informací
    – periferní zařízení
    – práce s počítačem a periferními zařízeními
    – využití počítače v propojení s dalšími zařízeními (digitální fotoaparát, mobil apod.)
  • Software – principy operačních systémů
    – práce v operačním systému
    – práce s daty
    – druhy operačních systémů, aplikační programy a jejich typy
    – programovací jazyky
    – bezpečnostní pravidla při používání počítače (aktualizace operačního systému
    a aplikací, ochrana proti virům apod.)
  • Počítačové sítě – orientace v principech, možnostech a praktickém využití počítačových sítí
    a sítí GSM
    – internet, komunikace, automatická aktualizace, antivirové zabezpečení

 

  1. Společenskovědní seminář – SvS
  • navazuje na učivo předmětu základy spol. věd, rozšiřuje znalosti a praktické dovednosti
    v jednotlivých společenských vědách
  • v prvním roce se zaměřuje na ekonomii, psychologii, sociologii, logiku, ve druhém roce na filosofii, právo a politologii
  • náplň jedné čtvrtiny hodin mohou ovlivnit žáci
  • mezi základní prostředky bude patřit práce s rozmanitými texty, testy, ankety, soutěže, logická cvičení, besedy a diskuse

 

  1. Dějepisný seminář – DS
  • v prvním roce – práce s historickým dokumentem, regionální historie, Valašsko, Rožnovsko
  • náboženské systémy, mytologie
  • vybrané kapitoly z dějin středověku a novověku
  • ve druhém roce – dějiny kultury, hospodářství, techniky, historický zeměpis
  • vybrané kapitoly z dějin 20. stol., prognózy pro 21. stol.
  • rozbor aktuálních problémů, výročí, exkurze

 

  1. Seminář a cvičení z geografie a geologie – GeS
  • tematická návaznost na předmět Geografie a geologie, prohloubení znalostí a především praktických dovedností a souvislostí mezi fyzickou, humánní (socioekonomickou) a regionální geografií
  • politická geografie, analýza aktuálních geopolitických problémů a konfliktů ve světě a globálních problémů lidstva
  • praktická příprava nejen k maturitě, ale hlavně k přijímacím zkouškám a k samotnému studiu na vysokých školách geografického, kartografického a ekonomického zaměření či ke studiu na fakultách sociálních věd (žurnalistika, politologie, mezinárodní vztahy, místní a regionální správa a rozvoj, environmentální studia ad.); všeobecný přírodní, kulturní a politický přehled
  • vybrané kapitoly jsou koncipovány na základě budoucích potřeb studentů semináře (student aktivně ovlivňuje jeho skladbu)
  • samostatná práce s odbornou literaturou, atlasy a zejména s internetovými zdroji, datovými a mapovými podklady (světové geografické databáze, Český statistický úřad, veřejné mapové portály aj.), analýza a interpretace dat v souvislostech, aktivní řešení problémů
  • praktická kartografie ? GIS, dálkový průzkum Země, tvorba map
  • týdenní aplikované terénní cvičení (společně s BiS)
  • využití obrázků, schémat, grafů; dokumentů, studentských referátů, moderované diskuse; aktivní obhajoba seminární práce vs. její oponentura
  1. Seminář z deskriptivní geometrie – DgS
  • seminář je velmi vhodný pro budoucí studenty technických oborů – stroj. fakulty, architektury apod.
  • základní zobrazovací metody – kótované promítání, Mongeovo promítání, pravoúhlá axonometrie, kosoúhlé promítání
  • určování vzájemných poloh bodů, přímek a rovin
  • konstrukce kuželoseček
  • zobrazování jehlanu, hranolu, oblých těles (koule, válec, kužel) a jejich řezy

 

  1. Konverzace ve španělském jazyce – ŠK
  • prohlubování komunikativních schopností v oblastech společenského styku a oblastech každodenního života
  • rozšíření slovní zásoby v návaznosti na probíraná témata
  • aplikace osvojených gramatických struktur v běžných komunikačních situacích
  • reálie španělsky mluvících zemí
  • četba španělsky psaných textů z časopisů a novin v návaznosti na probíraná témata a aktuální události a jejich reprodukce
  • získání základních znalostí o kultuře a životním stylu ve španělsky mluvících zemích
  • upevnění a automatizace výslovnostních návyků

 

  1. Konverzace v německém jazyce – NK
  • rozšiřování slovní zásoby a zdokonalení řečových dovedností
  • cvičení sluchové paměti, reprodukce slyšených textů
  • čtení a rozbor úryvků z literárních děl, prohlubování znalostí reálií německy mluvicích zemí
  • práce s časopisy, velké osobnosti německé a rakouské kultury
  • diskuse k aktuálním tématům
  • korespondence úřední, navazování osobních kontaktů
  • využití Internetu, spolupráce s partnerskou školou
  • příprava k maturitní zkoušce, aplikace vědomostí k aktivnímu užití v praxi

 

  1. Seminář z anglického jazyka AS
  • seminář je primárně určen studentům, kteří se připravují ke složení jazykových zkoušek a dále těm, kteří se v budoucnu chtějí angličtině věnovat profesně a dále ji odborně studovat na VŠ
  • seminář není zamýšlen jako doučování
  • seminář je zaměřen především na přípravu k jazykovým zkouškám na úrovni B2 případně vyšší
  • seminář nabízí rozšíření a prohloubení jazykových znalostí (pronunciation, grammar, spelling, vocabulary) a jazykových dovedností (reading, writing, speaking, listening)
  • v závěrečném ročníku možnost nacvičování přijímacích testů
  • pro zapsání do tohoto semináře je nutné úspěšně napsat test (termín bude upřesněn)

 

 

 

Žáci tříd 3. A, 3. B, 7. A8

 

V souladu s učebním plánem gymnázia si povinně zvolíte třetí a čtvrtý volitelný předmět, které budete navštěvovat v posledním ročníku gymnázia. Oba předměty budou tříhodinové. Semináře, které již navštěvujete, budou ve čtvrtém ročníku čtyřhodinové! Není možná volba stejných seminářů ve třetím a čtvrtém ročníku. Každý žák musí mít čtyři různé volitelné předměty.

V posledním ročníku nebudete mít předměty: fyzika, biologie, chemie.

Obsahem profilové části maturitní zkoušky z předmětů – (matematika, fyzika, chemie, biologie, základy spol. věd, dějepis, zeměpis, estetika a další cizí jazyk) je určitá část učiva příslušných volitelných předmětů.

Volbu proveďte uváženě tak, abyste se dobře připravili k maturitní zkoušce a na VŠ.

O požadavcích k přijímacím zkouškám na VŠ se můžete informovat u výchovného poradce.

 Termín odevzdání přihlášek: 28. února 2022

 Předkládáme Vám stručnou charakteristiku volitelných předmětů, ze kterých můžete vybírat

 

  1. Seminář a cvičení z fyziky – FS
  • cílem semináře je příprava k maturitě, přehled, prohloubení a procvičení středoškolské fyziky
    s důrazem na vzájemnou souvislost různých oblastí fyziky a příbuzných oborů
  • příprava k přijímacím zkouškám na VŠ
  • řešení složitějších fyzikálních úloh, vypracování testů podobných testům na VŠ
  • využití Internetu ve vhodných případech

 

  1. Seminář a cvičení z chemie – ChS
  • prohloubení a procvičování učiva z chemie obecné, anorganické, organické, analytické
    a biochemie
  • práce s odbornou a cizojazyčnou literaturou
  • práce na PC, informace z Internetu
  • příprava na maturitní zkoušku a přij. zkoušky na VŠ
  • praktické dovednosti v chemické laboratoři

 

  1. Seminář a cvičení z matematiky ? MS
  • procvičení a prohloubení učiva matematiky ze základních hodin na vyšším gymnáziu s hlavním důrazem na přípravu ke společné (písemné) části maturity z matematiky
  • náplní učiva mj. úpravy výrazů, řešení všech typů rovnic a nerovnic, grafy funkcí, goniometrie a další
  • procvičení příkladů z přijímacích zkoušek na VŠ

 

  1. Informačně technologický základ ? ITZ (k nové maturitní zkoušce)
  • Informace a informační zdroje – práce s informacemi; informace a metainformace
    – druhy informačních zdrojů; relevance a kvalita informačních zdrojů
    – etické a právní normy při práci s informacemi, ochrana autorských práv
    – ergonomie a hygiena práce s PC, ICT pro osoby s handicapem
  • Hardware – komponenty počítače a jejich funkce, digitální záznam informací
    – periferní zařízení
    – práce s počítačem a periferními zařízeními
    – využití počítače v propojení s dalšími zařízeními (digitální fotoaparát, mobil apod.)
  • Software – principy operačních systémů
    – práce v operačním systému
    – práce s daty
    – druhy operačních systémů, aplikační programy a jejich typy
    – programovací jazyky
    – bezpečnostní pravidla při používání počítače (aktualizace operačního systému
    a aplikací, ochrana proti virům apod.)
  • Počítačové sítě – orientace v principech, možnostech a praktickém využití počítačových sítí
    a sítí GSM
    – internet, komunikace, automatická aktualizace, antivirové zabezpečení

 

  1. Estetický seminář – EsS
  • dějiny umění – umění jako obraz své doby
  • dějiny hudby
  • hudební teorie a terminologie, poslech děl, zařazení, rozbor
  • architektura a krajina, prostředí života
  • evropská výtvarná kultura a mimoevropské umění – regionální umění
  • absolvování semináře je nezbytné pro maturitu z profilového předmětu Estetická výchova
  • seminář je vhodný pro žáky, kteří se budou hlásit na umělecké školy, pedagogické fakulty a pod.

 

  1. Dějepisný seminář
  • Práce s historickým dokumentem
  • Náboženské systémy mytologie
  • Vybrané kapitoly z dějin středověku a novověku
  • Dějiny kultury, hospodářství, techniky, historický zeměpis
  • Vybrané kapitoly z dějin 20. Stol, prognózy pro 21. Stol.
  1. Konverzace v německém jazyce ? NK
  • rozšiřování slovní zásoby a zdokonalení řečových dovedností
  • cvičení sluchové paměti, reprodukce slyšených textů
  • čtení a rozbor úryvků z literárních děl, prohlubování znalostí reálií německy mluvicích zemí
  • práce s časopisy, velké osobnosti německé a rakouské kultury
  • diskuse k aktuálním tématům
  • korespondence úřední, navazování osobních kontaktů
  • využití Internetu, spolupráce s partnerskou školou
  • příprava k maturitní zkoušce, aplikace vědomostí k aktivnímu užití v praxi

 

  1. Konverzace v anglickém jazyce – AK
  • prohlubování komunikativních schopností v oblastech společenského styku a oblastech každodenního života
  • rozšíření slovní zásoby v návaznosti na probíraná témata
  • aplikace osvojených gramatických struktur v běžných komunikačních situacích
  • reálie anglicky mluvících zemí
  • přehled historie anglické a americké literatury, četba úryvků v originále
  • četba anglicky psaných textů z časopisů a novin v návaznosti na probíraná témata a aktuální události a jejich reprodukce
  • získání základních znalostí o kultuře a životním stylu v anglicky mluvících zemích
  • sestavení souvislého písemného a ústního sdělení k aktuálním událostem a dané tematice
    v různých formách
  • upevnění a automatizace výslovnostních návyků

 

  1. Konverzace ve španělském jazyce – ŠK
  • prohlubování komunikativních schopností v oblastech společenského styku a oblastech každodenního života
  • rozšíření slovní zásoby v návaznosti na probíraná témata
  • aplikace osvojených gramatických struktur v běžných komunikačních situacích
  • reálie španělsky mluvících zemí
  • četba španělsky psaných textů z časopisů a novin v návaznosti na probíraná témata a aktuální události a jejich reprodukce
  • získání základních znalostí o kultuře a životním stylu ve španělsky mluvících zemích
  • upevnění a automatizace výslovnostních návyků
  1. Konverzace v ruském jazyce ? RK
  • upevnění znalostí písemné i tištěné azbuky, plynulého čtení a psaní
  • psaní na ruské klávesnici
  • gramatika v rozsahu učebnice Klass (1. ? 3. díl)
  • témata: osobní charakteristika, bydlení, škola, obchody, stravování, kultura a umění, Moskva, Petrohrad
  1. Seminář z deskriptivní geometrie – DgS
  • seminář je velmi vhodný pro budoucí studenty technických oborů – stroj. fakulty, architektury apod.
  • základní zobrazovací metody – kótované promítání, Mongeovo promítání, pravoúhlá axonometrie, kosoúhlé promítání
  • určování vzájemných poloh bodů, přímek a rovin
  • konstrukce kuželoseček
  • zobrazování jehlanu, hranolu, oblých těles (koule, válec, kužel) a jejich řezy

 

  1. Základy podnikání a projektové řízení – ZPPŘ
  • Měkké manažerské dovednosti (SWOT, Brainstorming, zpětná vazba, týmová práce, time management, komunikace a vyjednávání, řešení problémů a konfliktů)
  • Základy projektového řízení
  • Základy podnikání (právní úprava, daně a účetnictví, ekonomika obchodu, personalistika)
  • Řízení podnikatelských plánů a projektů (LogFrame, harmonogram, rozpočet)
  • Analýzy (trhu, cílových skupin, konkurence, finanční, rizik)
  • Marketing

 

  1. Seminář 3D grafiky
  • matematický model scény, vrcholy, hrany a plochy, primitivní tělesa a jejich transformace
  • fyzická transformace objektu, úpravy objektu pomocí modifikátorů
  • použití polí objektů, frames ap. jako řešení opakujících se objektů (sloupořadí, žaluzie, řetěz,
    ..)
  • materiály – fyzikální vlastnosti povrchu a jejich reprezentace pomocí shaderů, fyzická reprezentace plasticity versus použití bump map
  • světla a jejich použití ve scéně
  • kamery a jejich vlastnosti, typ kamery, nastavení optiky, zaostření a hloubka ostrosti
  • rendering – renderovací engine, nastavení renderingu, řešení běžných chyb renderingu
  • jednoduchá animace na základě klíčových snímků
  • případné další rozšiřujcí učivo
  • inverzní kinematika (spojení objektů, kostra objektu…)
  • použití částicových vlastností materiálů (vlasy, srst, tráva, déšť…)
  • reálná fyzika ve 3D modelování – gravitace, materiálové vlastnosti (látka, dým, kapalina…)
  1. Seminář a cvičení z molekulární biologie a genetiky
  • podrobněji se probírají struktura a funkce informačních makromolekul (nukleové kyseliny, proteiny)
  • prohlubuje se učivo z genetiky virů, prokaryot a eukaryot (struktura a regulace jejich genomu)
  • řeší se evoluce na molekulární úrovni
  • probírají se metody a techniky používané v molekulární biologii a genetice
  • seznámení s epigenetikou
  • probírá se molekulární podstata rakovinného bujení
  • dovednosti a znalosti vhodné ke studiu na přírodovědeckých a lékařských fakultách

 

  1. Soudobé dějiny a geopolitika
  • seminář náplní obohacuje dějepisnou výuku moderních dějin o nejnovější dějiny soudobé a nahrazuje a prohlubuje geopolitická témata dosavadního předmětu Geografie a geopolitika (Geop)
  • seminář je vhodným doplňkem pro maturanty z dějepisu, geografie a společenských věd k jejich příslušným dvouletým seminářům (rozvíjí znalosti a dovednosti z DS, GeS a SvS ? u žádného z předmětů ale tyto dvouleté semináře jakožto přípravu k maturitě a na vysoké školy nenahrazuje!) či studenty, kteří orientaci v soudobém geopolitickém dění upotřebí při přijímacích zkouškách na vysoké školy (testování studijních předpokladů apod.)
  • seminář řeší témata geopolitického vývoje po rozpadu bipolárního světa v 90. letech 20. století, integračních procesů v Evropě a ve světě a vybraných aktuálních geopolitických problémů a konfliktů světa
  • seminář bude vyučován formou zpracování zvolených případových studií studentskými seminárními pracemi s ústní prezentací, její oponenturou, kritickým zhodnocením a následnou moderovanou diskusí; další vybraná témata budou analyzována s využitím filmového či textového dokumentu

 

 

Přijímací řízení 2022 – základní informace

Přehled nabízených oborů a předpokládaný počet přijímaných žáků do prvních ročníků pro školní rok 2022/23:

Gymnázium – délka studia 4 roky ( 79-41-K /41) – 56 žáků

Gymnázium – délka studia 8 let ( 79-41- K/81) – 30 žáků

V přijímacím řízení všichni uchazeči vykonají jednotnou zkoušku, která proběhne formou písemných testů z Českého jazyka a literatury, Matematiky a její aplikace.

Jednotná zkouška se koná v prvním kole přijímacího řízení ve dvou termínech. Do celkového hodnocení uchazeče se započítá lepší výsledek dílčí zkoušky.

 

Jednotné testy proběhnou:

studijní cyklus 1. řádný termín 2. řádný termín 1. náhrad. termín 2. náhrad. termín
osmiletý 19. 4. 2022 20. 4. 2022 10. 5. 2022 11. 5. 2022
čtyřletý 12. 4. 2022 13. 4. 2022 10. 5. 2022 11. 5. 2022

 

Bližší informace k podobě a podmínkám přijímacího řízení s využitím centrálně zadávaných jednotných testů najdete na stránkách www.cermat.cz

Termín odevzdání přihlášky řediteli střední školy pro první kolo přijímacího řízení je do 1. března 2022.

Lyžařský kurz tříd 2. A8 a 3. A8 na Radhošti

V pondělí 10. ledna se velmi početná skupina postupně scházela na nádraží v Rožnově a s neskrývaným nadšením se těšila na týdenní pobyt na horách. Po vstupní administrativě, naložení autobusu a patřičném rozloučení s rodiči jsme se konečně vydali vstříc týdnu plnému očekávání a dobrodružství.

Po příjezdu na Pustevny jsme všechny svoje věci, a věřte, že jich nebylo vůbec málo, naložili na přistavenou rolbu a pěšky se vydali poprvé v tomto týdnu na Radhošť. Po rozdělení na pokoje a ubytování nás čekal první program. Každá třída se vydala na průzkum sněhových podmínek po okolí. Po krásné 8 km procházce nám vyhládlo a po večeři jsme si společně zasoutěžili a poměřili síly v různých disciplínách. …

Přejít nahoru